Innholdsmarkedsføring

– Think like a publisher! Det er filosofien bak innholdsmarkedsføring (eng. content marketing).

Begrepet content marketing ble etablert av Joe Puluzzi i 2007. Han leder Content Marketing Institute (CMI) i USA, som tilbyr rådgivning rundt og produksjon av innholdsmarkedsføring for en rekke Fortune 1000 selskaper. Hans definisjon lyder slik (fritt oversatt):

Innholdsmarkedsføring er
en markedsføringsteknikk hvor man
skaper og distribuerer relevant og
verdifullt innhold for å tiltrekke seg,
etablere en relasjon med og engasjere en tydelig definert målgruppe – med et mål om å stimulere til lønnsom kundeadferd.

Typiske eksempler på denne typen innhold er e-bøker, whitepapers, blogginnlegg, videosnutter, e-kurs, rapporter, artikler, podcaster, infografikk, webinarer, events og en rekke andre kombinasjoner av tekst, lyd og bilde.

Fordelene med innholdsmarkedsføring

Markedsføring og salg handler om tre ting:

  1. Få folk til å bli kjent med deg.
  2. Få folk til å like deg.
  3. Få folk til å stole på deg.

Det er ikke like lett lenger kun med tradisjonell reklame. Vi blir bombardert med reklamebudskap som vil selge oss noe. Og selv om produktene kanskje er bra, ignorerer vi de fleste. Innholdsmarkedsføring gir deg imidlertid en ny dimensjon i kundeforholdet, et lim som får dine salgsbudskap til å feste seg bedre i dine kunders hoder og hjerter.

De 5 hovedsøylene for innholdsmarkedsføring

  1. Redaksjonelt innhold som forteller en relevant og verdifull historie. Den må være informativ, undervisende, inspirerende og/eller underholdende.
  2. Understøttet av markedsføring. Innholdet har underliggende salgs- og markedsføringsmål som en bedrift, forening eller institusjon forsøker å oppnå.
  3. Drevet av kundeatferd. Søker å opprettholde eller endre mottakerens atferd.
  4. Multikanal. Print, digitalt, audio, video, events. Kan, men må ikke være integrert.
  5. Spisset mot en konkret målgruppe. Dersom du ikke kan forklare hvem målgruppen er – så er det ikke innholdsmarkedsføring.

Merkevarebygging brukes for å minne kunden om de valgene virksomheten har gjort for å møte behovene. Vi kan også bistå med Logo Design.

Media og næring – Tryggere handel gir bistand til næringslivet, når du som bedrift opplever stor pågang av telefonselgere.

Det kan være pågang fra registre eller fra bedrifter som driver innen nummeropplysning, o.l.

Vi vil informere om diverse salgstriks som benyttes av telefonselgere som selger et reelt produkt, men med metoder som ikke næringslivet er tjent med. Er du kjent med at det foreligger en bestilling for det som er fakturert? Om det foreligger en bestilling, stemmer faktura og ordrebekreftelse overens? Kontroller om du tidligere har fått faktura fra samme avsender.

  • Henvis alle salgssamtaler fra telefonselgere til Media og næring – Tryggere handel, så ser vi på tilbudet og gir tilbakemelding, med råd om aktivitet videre.

Media og næring – Tryggere handels tjeneste faktureres per år, og gjelder i 12 måneder fra bestillingsdato. Tjenesten fornyes automatisk med 12 måneder hvis ikke oppsigelse er gjort innen 2 mnd fra utløp av avtalen.

Ved bruk av advokat så tilkommer egne satser nedenfor:


Pris uten juridisk rådgivning *

EnkeltmannsfirmaAS – under 10 ansatte
130 kr / mnd = 1560kr pr år249 kr pr mnd = 2 988 kr pr år
AS – 10-50 ansatte
260 kr pr mnd = 3120 kr pr år


Pris med juridisk rådgivning av advokat**

EnkeltsmannsfirmaAS – under 20 ansatte
500 kr pr mnd = kr 6000 pr år700 kr pr mnd = kr 8400 pr år
AS – 20 ++ansatte
950 kr pr mnd = kr 11400 pr år

*Alle priser er eks.mva.

Skroll til toppen